Köpvillkor

Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.

Köpvillkor enligt gällande svensk köplag. Ingen försäljning till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

Utlandsleveranser endast mot Kortbetalning. Taxfree försäljning till land utanför EU. Tullkostnader kan tillkomma vid införsel till icke EU-land och betalas av mottagaren.

Fraktvillkor: Order över 180 kronor levereras fraktfritt, på order under 180 kronor tillkommer frakt- och expeditionsavgift om 75 kronor.

Leveranstid (Sverige): Normalt leveras varorna inom 3 arbetsdagar. Om varan skulle vara slut meddelar vi detta via mail. Observera att under sommarmånaderna juli och augusti rättar vi oss efter postkontorens sommartider. Leveranser kan därför dröja någon dag extra.

Ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Returnerad vara måste naturligtvis vara oöppnad och oskadad, väl paketerad samt orderbekräftelse bifogas returen. Varorna skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (t.ex wellpapp).  Så snart vi har erhållit varan i retur återbetalar vi dina pengar. Returfrakten står du dock själv för – vi löser inte ut ofullständigt frankerade försändelser och återbetalar inte fraktavgifter.

Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja köpet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.

Leveranser
Leveranstiden anges i kundvagnen under respektive fraktsätt. Om en vara har avvikande leveranstid står det angivet vid respektive vara.

Ej uthämtade paket
Har du valt postförskott som fraktsätt finns dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer – reklamationer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka den till oss. Skriv ned vad som är fel och vad Du önskar för åtgärd. Varor som returneras till oss ska skickas som vanligt brev, ekonomibrev eller paket (B-post). Ej som postförskott eller efterkrav. Om något är oklart, kontakta oss via mail eller på: 016 55 06 092.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan  Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Transportskador Paket eller varor som skadats, anmäles av kunden direkt till Posten eller direkt till den som du kvitterar ut paketet av. Kontakta sedan Verte nature via mail och meddela om vad som hänt.

 

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Shop
Kontakta oss