Köpvillkor

Priser och betalning
Varje vara anges med pris inklusive moms. I kundvagnen kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning.

Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.

Köpvillkor enligt gällande svensk köplag. Ingen försäljning till minderåriga (under 18 år) utan målsmans tillåtelse.

Utlandsleveranser endast mot förskottsbetalning via Bankgiro 653-1222.
Tullkostnader kan tillkomma vid införsel till icke EU-land och betalas av mottagaren.

Fraktvillkor: Order över 180 kronor levereras fraktfritt till och med den 31 juli 2019.
Från och med 1 augusti 2019 gäller nya fraktvillkor: order under 400 kronor tillkommer frakt- och expeditionsavgift på 75 kronor.

Beställningar utanför Sverige mejlas till order@plantamed.se, där du anger fullständigt namn, hemadress (ej postbox), telefonnummer (inkl. landsnummer) och mejladress samt kopia på att betalning skett till Plantamed:s Bankgiro 653-1222.
Notera att på alla beställningar utanför Sverige så tillkommer frakt- och expeditionsavgift på 75 kronor.

Leveranstid (Sverige): Normalt levereras varorna inom 3 arbetsdagar. Om varan skulle vara slut meddelar vi detta via mejl. Observera att under sommarmånaderna juli och augusti rättar vi oss efter postkontorens sommartider. Leveranser kan därför dröja någon dag extra.

Ångerrätt
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter mottagandet av varan. Returnerad vara måste naturligtvis vara oöppnad och oskadad, väl paketerad samt orderbekräftelse bifogas returen. Varorna skall återsändas i originalförpackningar samt väl förpackade i av posten godkänt ytteremballage (t.ex wellpapp).  Så snart vi har erhållit varan i retur återbetalar vi dina pengar. Returfrakten står du dock själv för – vi löser inte ut ofullständigt frankerade försändelser och återbetalar inte fraktavgifter.

Privat Policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja köpet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via mejl.

Ej uthämtade paket
Dina varor kvar på posten under fyra veckor. Ej hämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150:-

Returer – reklamationer
Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. När du utnyttjat din ångerrätt ska du sända eller lämna tillbaka den till oss. Skriv ned vad som är fel och vad Du önskar för åtgärd. Varor som returneras till oss ska skickas som vanligt brev, ekonomibrev eller paket (B-post). Ej som postförskott eller efterkrav. Om något är oklart, kontakta oss via mejl order@plantamed.se eller på telefon: 016 40 00 010.

Återbetalningsskyldighet:
Vi ska, om du utnyttjat din ångerrätt, betala tillbaka vad du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan  Du får själv betala returkostnaderna när du sänder tillbaka varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror.

Transportskador Paket eller varor som skadats, anmäles av kunden direkt till Posten eller direkt till den som du kvitterar ut paketet av. Mejla order@plantamed.se, ange ordernummer (om det finns) och meddela om vad som hänt.

 

Se även konsumentverket distansavtalslagen & E-handel.

Shop
Kontakta oss